Červenec 2015

Historie společnosti id software

28. července 2015 v 15:08 | Nikii |  RETRO VZPOMÍNKY

Co nám nabídnul id software?


Když id software začínal, byl rok 1991. Rok 1991 byl velmi krásný rok. V kinech bylo jistě plno a u počítačů zrovna tak. Společnost byla tvořena Johnem Carmackem, Johnem Romerem, Tomem Hallem, Lanem Roathem a Adrianem Carmackem. Vy ta jména znáte, že ano? Původně se zajímali výrobem her pro Apple II a PC ve společnosti Softdisk's Gamer Edge. Jejich první počin byla hra Super Mario Bros. 3, na kterém pracovali ve večerních hodinách ve firmě, a to hlavně tak, aby na to nikdo nepřišel. Kluci odvedli opravdu skvělou práci, hra byla v té době něco nevídaného, hlavně díky svým efektům. Později tento port chtěli předvést konzolové společnosti Nintendo. Jejich konzole v devadesátých letech už mělo několik domácností, ale Nintendo nemělo zájem vstoupit na počítačový trh. Pak tedy začalo vznikat dílo Commander Keen. Zábavná plošinovka se dočkala hned několika pokračování. A tak se po takovém úspěchu kluci rozhodli odejít z Softdisk's Gamer Edge.

Když John Carmack pracuje...

Potom začali pracovat na hrách, které ovlivnily celý herní svět. V roce 1992 to byl Wolfenstein 3D. Hra ve které střílíte po nacistech a jejich psech. No a potom i po samotném Adolfu Hitlerovi. Pak nastalo takové menší pokračování, nebo spíš odvětví, Spear of Destiny. Dále také vyšla speciální vánoční modifikace pro tuto hru, aby jste si mohli hru užívat i o vánocích a s plnou vánoční atmosférou. Potom přišel rok 1993. Kluci se rozhodně nijak nenudili, to co dělali je naplňovalo ve všech směrech a tak přišli s další hrou, hrou, která nikdy neumírá. Doom. Temná atmosféra, děsivá monstra a krásný design levelů pohltili hráče tak, že se od hry už nedalo odejít. Ano, byl to velký úspěch. Ale o další rok později přišel úspěch ještě větší. Ano, byla to Doom dvojka. Tedy Doom II: Hell on Earth. Tentokrát, jak už název vypovídá, se všechno to peklo odehrávalo na Zemi. Naší roztomilé Zemi, našem domovu. No to pan mariňák nemohl dovolit, tak se těm monstrům, impům a kostlivcům postavil znovu. Hra byla o něco ještě lepší než předešlí díl a to hlavně díky novým nepřátelům, opět krásným designem levelů a taky tím, že levelů bylo tentokrát více a hra byla delší. Pánečku, to byla nádhera. Pak se rychle sháněli cheaty a podvádělo se jen jak to šlo. Hlavně, když jste se Cyberdeamonovi podívali přimo do očí ve dvacátém levelu, kde stojí naproti pavoučímu mozku.

S Johnem Romerem jste měli dokonce možnost setkat se osobně a také ho osobně zabít. Ano, ta hlava na konci Doom II byl samotný John Romero, designer levelů Doomu.

Rok 1995. Id software tentokrát pracoval na The Ultimate Doom, což bylo vlastně takové menší rozšíření hry. Dále pro ně pár nezávislých vývojářů vytvořilo další rozšíření Dooma. Byl to Master Levels for Doom 2. Dále přišli na svět hry HeXen a Heretic. HeXen byl zábovnou hrou ve které jste měli možnost bý kým jste chtěli, tedy kým jste ze tří osob. Buď jste byli bojovníkem, kmezem či mágem. Hra jde po stopách hry Heretic, proto ten název HeXen: Beyond Heretic. V obou hrách jde spíše o kouzla a rituály, takže si BFG ani brokovnivi nepotěžkáte. V roce 1996 přišli zcela s novou hrou a později se z toho stala další herní série, Qukake! Hra naídla zcela něco jiného, už to nebyl Doom ani Wolfenstein. Tentokrát jste se ocitli v temném prostředí, které tak trochu připomíná středověk, ale vaši protivníci jsou stále nějakým experimentem. V roce 1997 vyšel Quake 2, který ale nijak nenavazuje na předešlý díl, ani příběhem, ani časem, nijak. Tentokrát už ani nejste bezejmenným voják, jak tomu bylo zvykem. Jmenujete se Bitterman a budete bojovat proti rase Strogg a jejich vůdci Makronovi. Hra nám toho má opravdu co nabídnout, větší hratelnost, větší akce, lepší a silnější protivníci, hlavně tedy boss. V roce 1999 vydali další pokračování hry Quake. Tentokrát Quake III. Arena, nebo také Quake Trinity. Tentokrát je to zase opět něco jiného než předchudce. Jedná se totiž o ultra rychlou FPS řežbu. Hra se hraje pořád. Navíc byla vydána také jako Quake Live a hraje se přes internet.

Ten se vynořil tak náhle, ani jsme nestihli zareagovat... Quake umí někdy dost překvapit!

Šťastný nový rok, je tu nové tisíciletí, užijte si ho! Ano, skončila devadesátá léta, nad tím smutníme pořád, ale to už je vedlejší. Skončila tedy stvořitelská éra FPS. Milénium, to už byla otrkaná doba. Jiná grafika, jiný příběh, jiné zbraně, niní záporáci... no ale princip je pořád stejný. Kluci z id software si dali nejspíš volno a zavřeli se a zamčeli do své pracovny s několika počítači, a nebo jen odjeli na Hawai. Ale v roce 2004 se vrátili, buď vyčerpaní čí opálení, to je jedno, protože důležité je, že se vrátili s novou hrou, Doom 3! Hra tentokrát pracuje na Id rech 4 a nabízí krásnou grafiku, opět dobrou atmosféru, ale podle médií moc úspěšná nebyla, ale co, to si posoudíme sami. Toho roku vyšel i veleúspěšný Half-Life 2, takže Doom 3 byl tak trochu v pozadí. Avšak o rok později, v roce 2005 vyšel dlouho očekávaný Quake 4. Jo, v té době byl kolem toho celkem poprask, hra se sháněla jen jak to šlo. Výsledek však nebyl takový, jaký měl být. A byl konec! No, jak říkám, devadesátá léta jsou už dávno pryč. Nostalgická slza stéká po tváři a společnost id software v roce 2009 odkupuje společnost ZeniMax Media.

Mohu být zase ten mariňák v zeleném obleku?

V nultých letech vydala tato společnost pouze tyto dvě hry. Pak přišla léta desátá a hned v roce 2010 vydali již zmíněný Quake Live, který můžete hrát v internetovém prohlížeči. Jedná se o Quake Arenu. V roce 2011 přišli s novým enginem Id Tech 5, který byl v nové hře Rage. Hra podle hodnocení dosahuje kvalit, jako Quake 4. Někdo byl hrou nadšen, někdo ne, ale tak už to bývá, že se každému líbí něco jiného. Další rok, rok 2012 patčil opět Doomu. Tentokrát to byl Doom 3: BFG Edition. Ta byla především určena pro konzolové vydání. Opět žádný úspěch, dokonce to bylo ještě horší než Rage, či Quake 4. Definitivním koncem bylo, když v roce 2013 společnost opustila hlavní hlava, zakladatel John Carmack. Dnes společnost licencuje nové enginy a rozvíjí své produkty. Zrovna teď šlape na jejich nejnovjším enginu Id Tech 6 nový a dlouho, dlouho očekávaný Doom 4!

Tak tomu říkáme naprostá láska k Doomu a id softwareu!


DOOM v časopise Score

1. července 2015 v 18:31 | Nikii |  RETRO VZPOMÍNKY

DOOM v časopise Score

Nyní pro vás máme další retro vzpomínku. Ze stránky oldgames.sk jsme získali scany z časopisů Score, které vůbec ve svých začátcích psalo o začátcích herního průmyslu. Takže tentokrát to bude DOOM z roku 1993 od id software. Teď máte možnost nakouknout jak DOOMa hodnotili, co mu vytkli a co naopak pochválili.



Hudba z Half-life... hudba, která si na nic nehraje!

1. července 2015 v 12:55 | Nikii |  HOT NEWS

Hudba z Half-Life... hudba, která si na nic nehraje!


Hudba v Half-Life nahrála tak často, jako například v DOOMu. Hudba Half-Life spíše sloužila k podtržení celé te atmosféry, kterou nám nabízí.

Při poslouchání soundtracku si vzpomenete na level jako je Xen, nebo také na poslední level s finální hudbou. Dále také máte možnost poslechnout si prodloužené intro vyvojářů Valve. Myslím, že hudba z Half-Life není jen tak jednoduchá. Má totiž v sobě takovou tíživou atmosféru a hlavně je perfektně stvořena právě pro tuto hru. Zkrátka si vážně na nic nehraje, nějaké zvuky, jako byly ve starších fps naprosto vymizely.

Celý soundtrack k poslechu je zde. A ke stažení zde.

Bojíte se? Když si to pustíte ve dvanáct hodin večer a ve vašem pokoji je tma, tak to rozhodně změní situaci. Zkuste to... vraťte se v čase, do roku 1998, kdy Half-Life byl naprostou novinkou. Doporučujeme!

Díky, že jste se mnou!


Veškeré obrázky, nebo videa jsou vlastnictvím svých původních majitelů, nikoliv autora blogu. Autor blogu nezneužívá cizí zdroje (obrázky, gify, videa, texty) za účelem finančního vytěžení. Blog byl založen na základě neziskového psaní o hrách. Autorem všech článků, je autorka blogu. Články, které nejsou dílem tohoto autora, uvádí se zdroj, či jiný původní autor. Je zakázáno kopírovat cokoliv z těchto stránek bez svolení autora. Učiníte-li tak, porušujete tak autorská práva.

Copyright ©2012 - ©2018
Kontakt: hrej-hry@email.cz

Aktualizace proběhla dne: 10. 08. 2018
Blog založen dne: 31. 10. 2012